dimecres, 10 de desembre del 2008

Ron Sexsmith... m'agradarà?

J, aquest és per tu.
Tio, treu ja "Ricken" de l’armari.



Feina, molta. Massa de fet. Poc temps per escriure. Hauria de revisar un poema dedicat a... bé... hauria de revisar un poema, però Poseía=0 ( ja, ja l’editor m’acaba de canviar “Poesia=0” per “Poseía=0”... s’accepta: és massa cansat barallar-se amb un editor surrealista).

Massa feina doncs: divendres compro La Vanguardia i la fullejo avui, dimecres vespre. Pàgina 43, Crítica de Pop. En la foto un home gras i una guitarra. Confesso que llegeixo la crítica de Ramón Súrio perquè el paio de la foto (no la que adjunto aquí, la del diari) s’assembla a mi: un home gras, suat i esperrucat. Ron Sexsmith.

“Tesoro secreto. Si hablamos de cifras de venta, el cantautor canadiense Ron Sexsmith es un don nadie; en cambio, si hablamos de talento y de sensibilidad melódica hemos de convenir que estamos ante un tesoro que permanece oculto para el gran público tras haber editado nada menos que diez álbumes. De poco ha servido que Elvis Costello y Nick Lowe se declaren fans y que su última entrega, Exit strategy for the soul, sea un dechado de perfección pop virado a exuberantes tonos soul. Bikini sólo registró media entrada en una presentación que se anunciaba con banda y que al final se quedó con el único acompañamiento de un contrabajista...” (De la crítica de R. Súrio, noteu el subratllat de la paraula contrabajista).

Ep! 10 discos, “talento y de sensibilidad melódica hemos de convenir que estamos ante un tesoro que permanece oculto para el gran público”... farem un cop d’ull a YouTube a veure que tal pinta.

No sé J, ja saps que jo no sóc massa de pop melòdic, però la cosa pinta bé. T'enllaço la pàgina de Myspace del pavo i aquest vídeo només perquè a part de la cançó hi ha el el so nítid, quasi acústic díria, de la Rickenbacker... Ja veus dos coses que m'han fet pensar en tu: melodia y Ricken...

Que tinguis dolços somnis, nen.