diumenge, 20 d’abril del 2008

Tres versions de les Goldberg

El cas és que en poc temps m'han fet arribar tres versions magnífiques de les Goldberg, dos d'elles a piano: la versió de Tatiana Nikolayeva (Hyperion, 1992), i una versió de Wilhelm Kempff . Són magnífiques, sóbries, elegants...espirituals...que més puc afegir?

Però la més sorprenent, gratament sorprenent vull dir, és la tercera versió. És tracta d'una intrepretació a guitarra, per Jozsef Eötvös (1997) és senzillament una bogeria.

Quan la vaig rebre vaig dir-me, una transcripció per guitarra de les Goldberg? Quina mandra, quin desastre... una idea de bojos!

Doncs bé... m'empasso les meves paraules i reconec que és una meravella. Increïble!

Menció a part (en un proper post) tindrà la versió de Kempff, tan allunyada del "romanticisme" (no sé si és la paraula exacta) de la interpretació de Gould.

Bona setmana a tothom!.

P.S. I gràcies a l'Héctor, i a la Roser, per fer-me saber d'aquestes versions.