diumenge, 20 d’abril del 2008

Tom Waits...

Comprar un disc de Tom Waits és el "revers tenebrós" d’obrir una cartilla a La Caixa, o de tenir el costum d’anar a comprar el pa i "La Vanguardia" el diumenge.

Però és un valor segur... a Tom Waits torno com es torna a la religió, als alcohols nocturns, als tranquil·litzats, és a dir fotut, avergonyit i amb l’alè de Déu al clatell. Tom Waits és una religió de les meves tantes, jo que necessito tants bastons per anar fent trompicons pels passadissos.

Vaig conèixer a Tom Waits quan anava a l’escola, gràcies al meu amic Jordi, que també practica aquesta estranya devoció: us imagineu uns nanos de dotze o tretze anys escoltant aclaparats el disc Swordfishtrombones? Us imagineu el que significava per nosaltres saber que existia una cosa així? Avui els nanos ho saben tot d'absolutament tot, però... ostia... per nosaltres va ser un salt a l'hiperespai, us ho ben asseguro.


El trio Frank’s wild years, Rain dogs, i Swordfishtrombones, són discos essencials. Durant molt de temps vaig considerar que “Swordfish...” era una meravella insuperable. Però el cas és que molts anys després va sortir Mule Variations , que me’l recorda molt i que té cançons increïblement bones.

Curiosament, quines coses, molts anys després vaig saber que el meu pare s’havia comprat els vinils de “Sword..”, “Frank’s...” i “Rain dogs”. El nostre pare, aquest desconegut.

Swordfishtrombones i Mule Variations (quin títol tant bo!) són la meva recomanació d'aquesta nit.

Tingueu fe: escolteu un parell de vegades aquest parell de discos, necessiten d'aquestes dues audicions. Després espero que us convenceu que Tom Waits és... això, un valor segur.

I si tot i així preferiu seguir practicant una religió més convencional, passeu a sentir Blue Valantine, que és un disc menys arriscat, però preciós, preciós...

Disfruteu de la música, busqueu la bellesa i enrecordeu-vos de mi quan la sentiu, nens.

Us deixo amb "Temptation" de l'àlbum Frank's wild years




... i una cançó de Mule Variations: "Chocolate Jesus". Bona nit a tothom, dolços somnis.




P.S. Més info sobre Tom Waits fent click aquí.