dijous, 6 de març del 2008

Defensa perplexa del sector públic

No paro de sentir que els serveis públics, per exemple la universitat, han de funcionar com les empreses privades.

I jo perplex, em pregunto per què volen aquestes persones que empitjorem la nostra qualitat?

Si, si... perquè la meva experiència amb l’empresa privada és penosa.

Contracto una línia ADSL i trigo un any a arreglar un problema de doble facturació. Contracto una empresa privada de missatgeria privada i em perden el paquet, o li cobren també al destinatari. Compro uns mobles i arriben tard i en mal estat... Compro un pis i el senyor del banc s’equivoca al fer els moviments bancaris, deixant-me un important descobert que no havia d’haver-se generat... Doncs bé senyors... al meu entorn (una universitat pública) NO es treballa tant malament. Ni que m’ho proposi, no puc ser tant desastrós!

L’empresa privada és una màquina de generar diners a costa del que sigui. Però no és un model d’eficiència, ni d’ètica.

Un exemple: al contrari al que afirmen passa al sector de la construcció, aquí a la universitat pública és impensable que algú es pagui un servei de prostitució de luxe amb una targeta de crèdit de la institució (igualico, igualico que en la fira "Contrumat"...)

Perquè volen que empitjori la qualitat del meu servei volent que treballi com si ho fes per a una empresa privada?

Si aquí es treballa molt millor!!