dissabte, 6 d’octubre del 2007

Un home sol

Jeff Wiederer (Associated Press).

Tots tenim a la memòria la fotografia de Jeff Wiederer presa el 4 de juny de 1989 .



El meu fill, el meu pare i jo passegem per una altra plaça en un dia de festa. El meu pare em comenta que està llegint un llibre de Gao Xingjian. Mentre l’escolto recordo la fotografia de l’home sol.

Home sol: l’heroi anònim de Tian’anmen, el tanquista que maniobra per no esclafar-lo, l’home que s’emporta l’home sol, el meu pare, jo mateix, el meu fill. Tots els homes sols.

* * *

TIAN’ANMEN (UNA FOTOGRAFIA)

Un hombre solo con una bolsa de plástico en la mano,
pan?, queso?
Las cosas de un hombre solo.
Un hombre solo maniobra a izquierda, a derecha,
enfrente del hombre solo
que lo ha parado.
Otro hombre solo se lo lleva.


V.M.
"L'home que mira perplex"
Papers de Versàlia,
Sabadell 2007.
Aquest poema forma part del poemari "L'home que mira perplex/El hombre que mira perplejo"